Design for Tons of Rock
SoMe-ansvarlig, innholdsproduksjon, markedsføring, kommunikasjon og design
Norges største festival Tons of Rock har de siste årene hatt kraftig vekst, og har derfor vært på utkikk etter uttrykk og aktiviteter for å berike festivalområdet.
Jeg har de siste årene jobbet med innholdsproduksjon, sosiale medier, markedsføring, kommunikasjon og design for festivalen.
Ett av prosjektene jeg gjennomførte var å implementere flere visuelle elementer på festivalområdet. Disse elementene skulle både være dekorative, bære profilen, og oppfordre til aktivitet. Resultatet ble ‘selfieportalen’ eller ‘bilderammen’, om du vil. Her gir vi publikum noe dekorativt å se på, et Instagram-vennlig sted å få tatt bilde når man skal dele minnene sine fra sommerens høydepunkt, og som bonus er det et flott sted å ta en hvil når den lange festivaldagen går mot kveld.
Bilderammene sto to steder på festivalområdet; begge plasser slik at du får en scene i bakgrunnen av bildet ditt. Illustrasjonene på rammene er tegnet av meg og er inspirert av rock, punk og metall; hovedsjangrene som utgjør musikken som spilles på festivalen.
Selfieportalen ble en suksess, og publikummere brukte og dokumenterte den flittig!
Uttak fra sosiale medier